Tisdag 08.11.18

Nu har jag inte skrivit på ett tag. Dax att summera helgen tyckerja!

I fredags var det partyy, på lite impuls sådär. Förfestade lite på eos och sen bar det iväg till Kharma. Det var en underbart trevlig och rolig kväll med underbara människor. Riktigt roligt var det! Runt 01.30 fick jag dock nog, och började ensam vandra hemåt bland fylleångorna. Vinglade troligtvis över hela vägen, ungefär så full var jag. Kom hem till slut, la mig och sov på köksgolvet en stund. Förflyttade mig sedan till toalettgolvet, skönt. Sen landade jag i sängen och där fick jag hicka, låg och hickade ett tag.. sen somnade jag. Stort tack till alla sötnosar - Brorsan, Öhrman, Babben, Amelie, Josephine och diverse annat folk som säkert också förgyllde kvällen.

Lördagen skulle jag ha Emilia, vaknade i skaplig tid och tyckte inte jag kände mig så seg men efter jag varit vaken en stund kom det. Flera liter vatten, alvedon, frisk luft och en stund i soffan fick bli min räddning. När morsan slutade jobba hade hon lite grejer för sig så blev lite stressigt eftersom vi skulle hämta Em, vi åkte och hämtade henne runt 16 iallafall och snabbtänka som vi var allihopa så var det kanske inte världens bästa idé att Veronica bara satt henne i bilen och vi åkte. Hon grääät så mycket. Hon blev väl livrädd stackarn och förstod inte vad som hände. Tänkte att det skulle bli bättre när vi kom hem för då skulle vi lägga oss i sängen med lite välling och sova en stund, men icke sa nicke. Efter 1½ timme åkte mamma och hämtade Veronica så hon fick komma, Em blev lugn på en gång. Hon saknade henne sååå mycket.. Vi var rätt så dumma som inte tänkte lite längre, Veronica skulle antingen följt med hit en stund först eller att vi hade varit där en stund innan vi åkte. Då hade det nog gått mycket bättre.. Men Em & Veronica kommer sova massvis hos mig så fort jag har flyttat, vi ska ha så mysigt :)

Veronica tog med sig Em hem och sötast hade somnat så skönt, underbart..

Jag gjorde ingenting speciellt ett tag och sen gick jag hem till Öhrman och satt mig en stund med brorsan, han å Babben. Tog 2 glas vin och surrade lite, Kicki kom förbi och sen gick jag hem runt 23.30 och mös med mig själv.

Söndag, sov ganska länge. När jag vaknade så tog jag det lugnt en stund och sen packade jag min hink med disktrasa, sopsäck, rengöringsmedel, svinto och såpa. Sen vandrade jag hem till Öhrman, jag han å brorsan började sanera lägenheten som det varit konstant fest i hela helgen. Fifaaan :) En jävligt stor sopsäck med skit blev det. Allt från ölburkar till pizzakartonger till öllådor. Brorsan diskade och jag torkade av och plockade, sen dammsög jag och torkade golven medans grabbarna gick iväg med lite sopor. Sen tog vi all Öhrmans jävla tvätt, vilket var ungefär lika mycket tvätt som en barnfamilj med 10 ungar skulle ha, hem till mig och jag började tvätta. tvättatvättatvätta. Hur kan en människa ha så mycket kläder? va? öhrman? svara :P Idag blev jag iallafall klar med all tvätt, puh..

Idag måndag, när jag vaknade så smsade jag Maria och frågade om jag kunde komma och ta en titt på lägenheten. En timme senare åkte jag och mamma dit och tog en snabbkik, åååh så fin den var ju! :) Perfekt. underbart. löövley. Fina nya golv, världens finaste (och stööörsta) öppna spis i vardagsrummet. Jag är så extremt supernöjd och nu längtar jag verkligen, dessa 2 veckor får gå fort som Sören nu! Efter vi varit där så åkte vi på coop och jag skickade iväg ett paket, sen åkte vi till Maxi så jag fick köpa en ny brunkräm, skulle prova en färg ur en testflaska och lyckades spruta brunkräm över halva golvet och min väska. Extremt klyftigt :) hahah! Och sexigt.

Sen åkte jag hem, gjorde inget vettigt, tog en dusch och donade lite. Kokade lite makaroner och sen runt 20.00 eller så så kom Mr så jag matade i honom lite mat - makaroner och baconsås. Sen la vi oss på sängen, och där låg vi och pratade tills han åkte hem för ganska precis 1 timme sen nu. (kl är 01.30 nu) och nu sitter jag här och bloggar! haha. intressant va?

Det är väl dags att sova snart, ska upp imorgon och gå på studiebesök på Biblioteket, obligatorisk grej i min Svenskakurs. Lika bra att få det överstökat så slipper jag göra det i början av nästa år.

torsdag ska jag sova hos Mr X för på fredag åker vi till stockholm :) Kommer hem på söndag igen. Kommer vara onåbar på mobilen, vi har bestämt oss för att inte bli störda. Vi får väl se, vi kanske får abstinens så åker dom på :) Haha. Man har ju så svårt för att ha mobilen avstängd ifall det skulle hända något, men inte så kul att sitta och fingra på mobilen hela helgen heller. Ska ta vara på varje sekund.


Nej nu tackar jag för mig! Godnatt :)


Jag och brorsan tittar kärleksfullt på varandra.


Kommentarer
Postat av: Amelie Grym

Kärleksfullt? ser ut som han ska slå dej ;P

2008-12-18 @ 00:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0