Running up that hill.

Igår måndag - Stressade konstant hela dagen från det jag vaknat (och jag vaknade sent, för sån är jag men ska sluta med det, men jag är liksom som mest effektivast på kvällen). Igår var jag och Allie på badhuset och lekte en massa, åkte kanor och guppade i vågorna :) massa mys. Tror vi åkte gula kanan typ 3 gånger och varje gång slog jag i mitt huvud i Alicias huvud när vi kom ner. hahaha. En gång hamnade hon under vattnet när vi kom ner (i typ 2sek) fast hon hanterade det bra. Det gick galet mycket fortare med en extra 15kg i knät än vad det gör när man åker ensam kan jag säga! Flög nästan runt där inne. hahaha. Sen byggde vi upp en taktik iallafall som gick ut på att Alicia skulle hålla ut armarna hela tiden vi åkte så att jag kunde få bra tag under hennes armar när det var dax att hamna i vattnet så jag kunde lyfta upp henne över mig så att hon inte skulle hamna under vattnet. Hon är så förbannat jävla söt i armkuddar och simbrillor :D hahaha! Sanslöst.. Aja det var massa roligt iallafall :) Sen gick vi och duschade av henne, tvätta håret och så torkade jag henne torr och satt på henne badrocken så satt hon och mös i omklädningsrummet medans jag bytte om :) Hon kan prata den lilla! Alla blir så imponerad när dom hör på henne. Borstade håret och satt upp en fin svans ( så söööt) och sen gick vi ut till kafeterian och beställde Chicken Romana och så åt vi en massa, sen blev det glass och en liten godispåse som hon fick ta med sig hem :) Som hon tappade bort sen? Tror ja :) I bilen kanske. Malin skrev senare och berättade att hon hade däckat direkt när hon kom hem nästan :)

Efter att Alicia var avlämnad hemma så var det bara att rusa hem, kasta på sig gymkläder för sen kom Mr X och vi skulle åka och träna lite. Blev inte så mycket träna, var så jävla mycket folk och Mr X mådde inte riktigt bra. Men har iallafall lite träningsvärk i bröstet idag trots att jag knappt gjorde något överhuvudtaget. Sen åkte vi hem och jag dammsög av lite i vardagsrummet, kastade in Mr X i en dusch medans jag diskade och sen åkte han och köpte pizza åt oss medans jag tog en dusch. SEN satt jag mig ner för första gången på ungefär hela dagen. Vi tittade massa på tv och bara var typ.

Idag - Idag har jag inte gjort mycket vettigt alls överhuvudtaget, jag har inte mått bra för fem öre.. Känner mig som ett totalt psykfall ibland. Får lust att bara lägga mig i fosterställning och gråta blod. Mår man dåligt över en sak så mår man snart dåligt över precis ALLT. Har typ bara legat i morgonrock på soffan hela dagen och tyckt synd om mig själv. problemproblemproblem.

För ett tag sen klädde jag iallafall på mig, sen hämtade mamma mig och skjutsade mig till ICA så jag fick handla lite. Köpte en påse hundmat åt Säpo (samma som dom som har honom nu använder, vill inte byta så han blir dålig i magen). Blev väl typ det vanliga - cola, cigaretter, Härliga Hund (en tidning), bröd, frukt, vaniljglass. Och nu ska jag bara slappa och ta det lugnt. VILL åka till Ikea och handla en massa.. Mest till Säpo, dom hade mycket billiga grejer där. Hundskålar och bajspåsar osv. roligtroligt. Ikea rockar.



Jag undrar - Vart får alla andra pengar ifrån? Dvs dom som inte har något jobb. Ni kanske har a-kassa iof men, det är väl inte så extremt mycket det heller? Jag tänker på att jag har snart bott i min nya lägenhet i 2 månader och jag har ju CSN då men jag har t.ex inte råd att köpa en platt-tv eller ett snyggt barbord (jag håller på att få spunk på att inte ha något bord i köket och får inte plats med ett vanligt köksbord). Alla andra har stora feta skitsnygga soffor och platt-tv och fasen vet allt. Känns som att alla andra handlar precis hela tiden?! Hur lyckas ni? haha. För är man arbetslös osv kan man ju inte ta saker på avbetalning heller :P I wanna know! Är det pappa-betalar eller? hahaha. För det är ju inte så lätt att spara undan pengar heller om man skrapar botten varje månad redan efter man betalat alla räkningar. Ja ja :) Eller så är det bara jag som prioriterar annat! Som Säpo :) Vill verkligen ha ett extrajobb nu medans jag pluggar.



Adjöööken! jagälskardigochhatardigpåsammagång.



Säpo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0