Säpo.

Det verkar som att jag inte är den enda som blivit dålig på att blogga, jag tycker det står still för dom flesta just nu.
Så därför tänkte jag vara duktig och fin i kanten och skriva lite!

Men i ärlighetens namn har jag inte så fruktansvärt mycket att skriva, förutom att jag är inte är inne i en speciellt rolig period av mitt liv för tillfället. Det är ångest och panik dygnet runt.

Förbannat körigt med ekonomin, men nästa månad blir det bättre.. Det blir faktiskt så bra nästa månad att jag funderar på att investera i en vän, nämnligen en liten Säpo.. Säpo är 75% amstaff och 25% boxer och finns i Bollnäs och är leveransklar i slutet av Februari.

Efter att ha analyserat mig själv idag, och kommit fram till att jag är snart 21 år gammal, dumpad, arbetslös och allmänt patetisk och värdelös och efter att ha haft ångest och varit bitter över att   v a r e n d a  människa jag känner ha barn eller ska ha barn, eller har sina sambon och liv.. Att varför kan inte jag få skaffa en hund? Varför? Och alla skriker rakt ut "Men vet du hur mycket ansvar det är med en hund, du kommer inte kunna göra nånting, dom ska gå ut var 3e timme, du kommer aldrig kunna gå ut för du kan inte lämna hunden ensam, dom kostar pengar, du måste ha försäkring".

Till att börja med, om alla andra kan ha sina barn med knackig ekonomi osv, kan inte jag få ha en hund då? Är hundar mer krävande en än bebis? Tänk om jag också vill ha något? Om jag är vuxen, kan jag inte få göra som jag vill då? Om jag är singel, har min egen lägenhet, och inkomst på mitt eget vis, kan jag inte få lägga 200kr i månaden på Säpos försäkring och 500kr på hans mat i månaden - och i gengäld få en underbar vän? Utan att folk genast ska bara hoppa fram och vråla vad korkad jag är. Det är ju lätt för alla andra att säga, men tänk om jag vill ha Säpo då? Grattis till mig tycker jag. Det kanske kan få mig att sluta vara så fruktansvärt pojkvänsberoende, det kanske kan få mig att rycka upp mig lite mer när det inte bara är mig det handlar om.

Om alla andra får skaffa bebisar, får jag skaffa en hund då? Om någon berättar för dig att denna är gravid, säger du "Men hallå, en bebis tar en massa tid. Du måste byta blöja och ha koll på dom hela tiden. Du måste lära dom en massa saker för dom kan ingenting, och du måste uppfostra dom. Dom kostar högvis med pengar varje månad i blöjor och mat och leksaker och kläder ska dom ha också.. Hur ska du ha råd?" Säger ni så när någon ska ha barn?


Jag är med barn med Säpo!
Mitt barn, mitt liv, mitt val, min kärlek.


 




Kommentarer
Postat av: Goofy

You go girl!

2009-01-17 @ 02:00:22
URL: http://goofs.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag kan hålla med dig. ALLA skaffar fasen barn nu, så det är klart du ska skaffa dig en hund. :) visst, det är säkert krävande, men du får väl anpassa dig. :) kramis

2009-01-17 @ 17:01:22
URL: http://mav.blogg.se/
Postat av: Väx upp

2009-01-17 @ 21:13:39
Postat av: Sis

Säpo ser ut som en gris, är du säker på att det är en hund =)

2009-01-18 @ 16:29:16
Postat av: Anonym

Jag tror iaf att Säpo är en gris. Så se upp. Tänk på att du inte kommer kunna vara ute i sommar om du köper hund. Ungar kan man iaf ha med sig...

2009-01-19 @ 18:59:30
URL: http://[email protected]
Postat av: Frida

konstigt för sommaren -07 hade jag med mig Tamlin överallt på sommaren :P

2009-01-19 @ 20:03:20
URL: http://makemeinsane.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej du kan inte åka på badstranden och du kan inte gå på krogen på kvällen/natten

2009-01-19 @ 20:53:37
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0