Skurar bort ångesten..

Idag kommer jag skriva ett väldigt långt, innehållslöst inlägg. Så ni vet ! Idag har jag varit i full gång i TOLV timmar utan att knappt sitta ner - har inte tittat på tv, inte suttit vid datorn.

Ja nu sitter man här, klockan är 23.58 i detta nu och jag är helt slut i ryggen och fötterna..


Dagen började med att jag vaknade och låg i sängen och funderade på hurvida jag skulle kliva upp och göra detta till 'första dagen på resten av mitt liv', smsade lite med mamma och fick klartecken, idag var den dagen!

Gick upp och försökte vakna till liv, sen runt 12 så åkte vi in till Ikea och handlade lite.

Saker som fick följa med hem från Ikea: 
En hylla till badrummet (har redan 2 såna men dom sitter ovanför badkaret)
2 hundmatskålar.
2 skärbrädor.
1 täcke.
1 sopkorg.

Sedan vart det tillbaka till Sandviken och till ÖB.

Saker som fick följa med hem från ÖB:
Golvmopp set
Såpa
Disktrasor
Sinkplopp (som var fel såklart)
3 tennisbollar åt Säpo
Potatisskalare

Sen sprang jag in på Coop och postade ett paket. Yes!
Sen blev det dollarstore.

Saker som fick följa med hem från dollar:
Leksaker åt knissarna
80 bajspåsar åt Säpo
Toalettpapper
Tops

sen åkte vi hem till mig så jag fick springa upp med alla kassar och hämta en massa tvätt, sen åkte vi hem till mammis.
Tvättade 3 maskiner och blev bjuden på lasagne. mumsiigt !

Sen åkte vi till coop och handlade.

Saker som fick följa med hem från coop:
1 cola light
1 paket cigaretter
1 påse chips
4 kexchoklad
1 leverpastej

Var även in på jysk en sväng och tittade om dom hade skumgummimadrasser (ja såna där oldschool) eller spjälsängsmadrasser.. men icke.. ska ju designa Säpos säng myself :)

Sen åkte vi till H-Hills en sväng så mamma fick springa in och pussa på Alicia för hon hade lite pyssel åt henne :)

Efter det åkte vi runt och försökte hitta en bankautomat som ville funka  för vi tänkte sola (varken coops eller björksätra mitt hade lust med det).. Men fick ut pengar vid Sandvik iallafall. Sen åkte vi hem till mig och lämnade av all tvätt osv.
Åkte sedan hem till min syster för att hämta Allies bilbarnstol, blev kvar där en stund och när det var dax att fortsätta dagen var klockan redan 20.40 så vi struntade i att sola idag.

Åkte hem och började dona, packa upp alla kassar osv.. Borrade upp min nya hylla, tar ungefär 2sek att borra ett hål i dom här väggarna eftersom det är lättbetong som typ vittrat sönder efter alla dessa 100 år dom funnits där. Så det tar bara inte 2sek att borra hålet, det blir ett SÅNT HÄR stort hål också. Saker man sätter upp på väggarna här får man fint lämna kvar när man flyttar liksom så får vederbörande som flyttar in efter bestämma själv om dom vill plocka ner skiten och få stora hål i väggen (alternativt spackla igen och måla om hela skiten).

Satt upp hyllan iallafall ovanför toalettstolen och sen diskade jag, plockade lite, hängde upp all blöttvätt och hängde in allt torrt. Vid det här laget var det alldeles för sent för att dammsuga vilket gav mig smått ångest, ville verkligen få allt gjort idag.. Men jag drog fram skurhinken och gjorde ordentligt såpavatten och började skura runt iallafall. Kallade det 'skura bort min ångest'.

Efter att jag skurat i princip varenda del av lägenheten mittemellan, och tagit uti med badkaret och handfatet och toalettstolen (och insett att jag MÅSTE sluta spy ner toalettstolen när jag är full.. ursäkta om någon blev illamående nu men vafan) så var jag i princip klar.. Då var det dax att rensa bort en massa skit under vardagsrumsbordet, byta ut alla värmeljus mot fina nya och sedan bädda rent i sängen. Och sen var klockan nästan tolv på kvällen.

12 jävla timmar har jag varit i full gång i princip utan paus, mina fötter och min rygg vill döda mig. Funderar starkt på hur man skulle överleva en 12timmarshelg om man verkligen inte tycker om sitt jobb.

Imorgon när jag vaknar blir det till att dammsuga och torka golven.. Just nu ska jag sitta här när klockan är nästan halv ett och njuta av ett kallt glas vin som jag belönat mig själv med! Och självklart lyssna på All American Rejects - It ends tonight.

Undra hur jag ska roa mig själv imorgon? I'll figure something out..



OVER AND OUT! Sa ju att det var ett tråkigt innehållslöst inlägg..


Gosar med mitt hjärta.. Jag älskar dig Chifen.


En ny hylla

Kommentarer
Postat av: Egol

Jag har ett förslag. Kom och skura min lägenhet också. ^_^

2009-01-30 @ 12:16:35
Postat av: Sis

Ja min oxå :)

2009-01-30 @ 21:08:36
Postat av: Frida

Jag tycker ni kan städa själva ;)

2009-02-01 @ 01:03:24
URL: http://makemeinsane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0