Sagan om en liten hund

I lördags fick Tyson sina sista smärtstillande, 04.30 på söndagsmorgonen vaknade jag av ett skriiiiiik, tittade på Tyson men han låg ner och sa ingenting mer.. Men jag kunde inte somna om, kände i rummet att något inte var okej. Så jag tände lampan och gick igenom Tyson och då ser jag att hans ena pungkula är SÅHÄÄÄR stor, som ett äpple. Men han piper inte eller nånting när jag klämmer på den. Eftersom veterinären inte har öppet på söndagar så avvaktade vi, den svullnade ner lite grann framåt kvällen men inte mycket alls, imorse var den minst lika stor igen och hård. Så mamma ringde veterinären och så fick vi en tid 11.15 idag.


Jag och mamma åkte till Gävle sjukhus för hon hade ett läkarbesök där och runt 10.30 var hon kvar så det var bara att brumma hem och springa upp och hämta Tyson och iväg till veterinären.


Jag har aldrig sett på maken till hund som ÄLSKAR att vara hos veterinären, han blir fullkomligt galen och knappt Rikard kan kontrollera honom, än mindre jag och mamma. Men det blir alltid bättre när vi väl kommer in till undersökningsrummet. Tyson drog så mycket i väntrummet att hans ögon var totalt rödsprängda när veterinären skulle undersöka honom. Han absolut ÄLSKAR alla som jobbar där. Men vem älskar han inte? Hundar, människor, barn, katter.


Veterinären sa att dom inte heller tycker om när det är sådär svullet, men hon tyckte alla sår såg jätte bra ut och han fick smärtstillande för 5 dagar till. Jag bokade även en tid för att ta bort stygnen på halsen efter tumören på fredag kl 15.30. På fredag ska vi bland annat ta upp med veterinären att Tyson fått 2 "utslag" i huvudet som känns väldigt lika som hans tumör gjorde från början när vi trodde att det bara var ett litet står. Det var ett sånt kaos idag så jag tänkte att när vi ändå är inne på ämnet på fredag att det ska gå bättre då när Rikard kan följa med och hålla lite kontroll på honom också.


Jag frågade om jag skulle betala för besöket i receptionen, och det skulle jag så hon gick dit och när jag kom fram till receptionen och betala så sa hon i receptionen att jag inte behövde betala något idag, guud va snällt tyckte jag! Men dom tycker väl lite synd om oss som pungat ut över 6000:- åt dom på en vecka :P haha.


Om det skulle bli några övriga komplikationer nu, med utslagen på huvudet eller så, så kan vi iallafall trösta oss lite med att inom 125 dagar behöver vi inte betala självrisk på försäkringen en gång till utan då täcker försäkringen allt.


När jag & Lee kom hem så ställde jag mig och diskade och plockade av lite, Tyson fick sin dagliga dos smärtstillande och sen efter ett tag ser jag hur Tyson står i våran säng och slickar en massa, så gick jag närmare då såg jag att han hade spytt ner hela min sida av sängen, så det var bara att sätta igång att bädda ur den, och medans jag gör det så spyr han vääärldens lass i sin säng också, sen vidare ut till hallen och spyr ännu en gång på dörrmattan..


Torkade honom om munnen och sen motade jag in honom i vardagsrummet tillsammans med en skål vatten och stängde grinden så jag kunde plocka ifred. Först in med hela hans säng i badrummet medans spyorna åkte runt i hela hans säng, ställde den i badkaret och sköljde av den och sen skura med såpa, den får stå där ett tag och torka nu. Sen var det bara att skura dörrmattan och börja städa ihop. Längtar tills Rikard slutar jobbet nu.. kom hem kom hem.. Vi behöver diiig.





Liten kille, inte ens 8 veckor gammal, i min famn på väg hem från Bollnäs




Du & jag för alltid min ängel <3

Kommentarer
Postat av: S A R A

Vilken trevlig blogg du har! Om du vill kan vi väl följa varandra med bloglovin ? ;)

2009-10-17 @ 15:01:54
URL: http://sarasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0