Trött var bara förnamnet..

Dagen började med att vi klev upp ur sängen (doh!), eller dagen började med att Tyson spydde ner sin säng, sen klev vi ur sängen. Sen spydde Tyson 2 gånger på vardagsrumsmattan, och 1 gång i våran säng (igen).
Ringde och försökte få tag på vet hela förmiddagen utan framgång. Sen satt vi Tyson på vila i köket medans vi tog en promenad ner på stan och uträttade lite ärenden. Först gick vi till posten och skickade iväg lite filmer som vi sålt på tradera (hutlöst jävla dyrt, därifrån tänker jag aldrig mer skicka paket), sen gick vi förbi Rikards föräldrar för han skulle hämta en väska som hans mamma köpt och ett par byxor som hans mamma sytt upp.
Sen gick vi en liten sväng och var in på datametropolen en sväng och sen in på gallerian för Rikard skulle knäppa ID foton, men automaten funkade inte så vi gick ner till Arken Zoo för vi trodde det låg en fotostudio där, vilket det tydligen inte gjorde längre.. Så fick Rikard för sig att det kanske låg på Galaxen, så vi gick dit och där fanns det minsann inget fotogrejs men vi tog en vända inne på Ånyo och sen tog vi en runda till på stan tills vi fick fram att fotobaren ligger ju förfan BREDVID datametropolen mitt på krysset. haha. Gick in och fixa det. Sen traskade vi hemåt.. I över 2 timmar var vi ute och gick, var så himla skönt ute! Jag ville inte gå hem, men sen när vi började få ont i fötterna så ;)

Efter vi kom hem så började Tyson blöda lite ur såret på snoppen så vi försökte ringa vet igen och så fick Rikard tag på dom så vi fick tid en halvtimme senare. Väl där så började vetten kolla lite på Tyson och sen tryckte hon ur massa guggamucka/blodblandatgrejs ur hans sår och så tänkte hon försöka få ut mer (eftersom pungen är svälld) så hon tryckte in en nål i pungen och Tyson SKREEEK. Så hon slutade :P

På Fredag ska vi dit igen, då ska han som sagt ta bort stygnen på halsen och förhoppningsvis har dom hunnit fått in provsvaren från tumören då. Och så ska dom ta en närmare kik på hans 'utslag' i huvudet som vi tycker är så likt det Tyson hade på halsen innan tumören kom.


Han skulle sluta äta sina smärtstillande ifall det är dom som gör att han spyr, istället fick han nu tabletter mot infektion som vi hämtade ut på apoteket efteråt. Köpte samtidigt lite bakteriedödande medel på apoteket.
Sprang sedan in på dollar och köpte ett nytt mopphuvud, bomullstussar och disktrasor.

Sen gick vi in på ICA en snabbis och handlade lite, och jag tog mig äntligen i kragen och aktiverade mitt icakort för självscanning.


När vi kom hem så började jag städa, torka, diska, dammsuga, torka golven, bädda i sängen, skura toaletten, plocka med lite papper.


Vi har också tvättat alla spylakan idag.. dessutom. Nu är jag slut, BYEBYE !



Kommentarer
Postat av: Linda

Tänk att jag ahde rätt trots att jag aldrig är på stan :) hohoho.. Har de stängt expert?, nere vid systemet. Arkens zoo ligger ju inte där nå mer. Hur går ni egentligen ;)



Grattis till självscanningen :)

2009-09-16 @ 10:29:25
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Frida

Vi var aldrig ner mot expert, vet vart arken zoo ligger :) jag menade fotobutiken där vid den lilla tunneln som alltid funnits där annars där balfoton å annat funnits i skyltfönstren. Vi gick lite fram å tillbaka lite överallt :D

2009-09-16 @ 10:47:53
URL: http://makemeinsane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0